Вчора, у Кременчуці, в альтернативному культурному міському центрі #Adapter пройшла чергова лекція проекту «Media Base» для майбутніх молодих журналістів. Цього разу розібрали принципи написання якісного прес-релізу та правила організації влучної прес-конференції. Також, акцентували увагу на явищі мультимедійністі у сучасній журналістиці.
В ході лекції та спілкування дійшли висновку, що сучасний журналіст має бути мультимедійним. Це означає, що він має володіти вміннями й навиками, пов’язаними з різними жанрами журналістики.
Причому, перфектно, якщо для таких технічних цілей спеціаліст спроможний використовувати сучасні гаджети для зйомки, запису відео/звуку, створювати текстові файли, самостійно монтувати, виходити в ефір та працювати на камеру.
В редакціях світу надають перевагу саме мультимедійникам, що працюють в різних жанрах та технічно здатних охопити більшість технологічних надбань мультимедійного світу останніх десятиліть.
Також, профі високого рівня мусить використовуати інструмент соціальних мереж як додаткові можливості медіа-світу.
Щодо організації прес-конференцій та написання прес-релізів й оформлення прес-кітів, вияснили, що організатори мусять повідомляти журналістів про умови акредитації заздалегідь, оптимально — за два тижні-десять днів, мінімум — тиждень до події чи прес-конференції. Також, організатори заходу мають право вказувати необхідну для отримання акредитації представниками медіа кількість попередніх та пост- публікацій відносно події, про яку йдеться.
Дійшли цілком логічного висновку, що перш ніж кликати на організовану вами прес-конференцію чи прес-брифінг пресу (різниця полягає у розгорнутості формату, останній зазвичай більш зтислий), варто відслідкувати читацьку і глядацьку цільову аудиторію продукту чи проекту, про який повідомляється. Від цього напряму залежить, які саме ЗМІ мають прийняти участь у інформаційному приводі та висвітлюватимуть тему.
Прес-кіт представляє собою добірку фото, електронних та текстових презентаційних матеріалів, які видаються журналісту в ході прес-конференції з тим, щоби він міг опрацювати їх, коли публікуватиме інформацію для широкої аудиторії.
Прес-реліз, власне, як і новина, створюється за «принципом піраміди»: від повідомлення про головне до повідомлення про другорядне. Він мусить першочергово відповідати на запитання: ЩО? ДЕ? КОЛИ? Далі викладаються МЕТА і ЦІЛЬ проекту, ПРОГРАМА його РЕАЛІЗАЦІЇ, УЧАСНИКИ та ГОСТІ, вказуються ОРГАНІЗАТОРИ.
Прес-реліз може мати або не мати заголовку. В кінці такого структурованого, зтислого й чітко написанного інформаційного документу часто дублюють час і дату проведення того чи іншого заходу, про який йшлося у ньому.
Стиль викладення інформаціії в прес-релізі не має бути надто формалістським, адже журналісти часто використовують фрази з релізів у створенні власних матеріалів. Тобто, в ідеалі гарний реліз має бути написаний так, як організатори хотіли би, щоби про захід чи проект писала преса!
Існує два вида релізів: ті, що повідомляють про інформ-привід — прес-анонс. Їх надсилають журналістам-новинарям для опрацювання теми у якості новини. Другий вид релізу транслює інформацію про інформ-привід і додатково є запрошенням на прес-конференцію з цього приводу.
Втім, структурно вони мало чим відрізняються. І там, і там слід вказати мету, з якою організатори збирають журналістів, про що йтиметься чи що відбуватиметься, хто учасники дійства чи пресухи, де воно/а станеться, хто організатори.
#mediabaseua #mediabaseua_анонс
#mediabaseua_контент #mediabaseua_smirnova
Лектор і редактор $mirnoV@