«Media Base»: мультимедійність в журналістиці — як незворотній тренд сучасності

в "Город"

Вчора, у Кременчуці, в альтернативному культурному міському центрі #Adapter  пройшла чергова лекція проекту «Media Base» для майбутніх молодих журналістів. Цього разу розібрали принципи написання якісного прес-релізу та правила організації влучної прес-конференції. Також, акцентували увагу на явищі мультимедійністі у сучасній журналістиці.

В ході лекції та спілкування дійшли висновку, що сучасний журналіст має бути мультимедійним. Це означає, що він має володіти вміннями й навиками, пов’язаними з різними жанрами журналістики.

Причому, перфектно, якщо для таких технічних цілей спеціаліст спроможний використовувати сучасні гаджети для зйомки, запису відео/звуку, створювати текстові файли, самостійно монтувати, виходити в ефір та працювати на камеру.

В редакціях світу надають перевагу саме мультимедійникам, що працюють в різних жанрах та технічно здатних охопити більшість технологічних надбань мультимедійного світу останніх десятиліть.

Також, профі високого рівня мусить використовуати інструмент соціальних мереж як додаткові можливості медіа-світу.

Щодо організації прес-конференцій та написання прес-релізів й оформлення прес-кітів, вияснили, що організатори мусять повідомляти журналістів про умови акредитації заздалегідь, оптимально — за два тижні-десять днів, мінімум — тиждень до події чи прес-конференції. Також, організатори заходу мають право вказувати необхідну для отримання акредитації представниками медіа кількість попередніх та пост- публікацій відносно події, про яку йдеться.

Дійшли цілком логічного висновку, що перш ніж кликати на організовану вами прес-конференцію чи прес-брифінг пресу (різниця полягає у розгорнутості формату, останній зазвичай більш зтислий), варто відслідкувати читацьку і глядацьку цільову аудиторію продукту чи проекту, про який повідомляється. Від цього напряму залежить, які саме ЗМІ мають прийняти участь у інформаційному приводі та висвітлюватимуть тему.

Прес-кіт представляє собою добірку фото, електронних та текстових презентаційних матеріалів, які видаються журналісту в ході прес-конференції з тим, щоби він міг опрацювати їх, коли публікуватиме інформацію для широкої аудиторії.

Прес-реліз, власне, як і новина, створюється за «принципом піраміди»: від повідомлення про головне до повідомлення про другорядне. Він мусить першочергово відповідати на запитання: ЩО? ДЕ? КОЛИ?  Далі викладаються МЕТА і ЦІЛЬ проекту, ПРОГРАМА його РЕАЛІЗАЦІЇ, УЧАСНИКИ та ГОСТІ, вказуються ОРГАНІЗАТОРИ.

Прес-реліз може мати або не мати заголовку. В кінці такого структурованого, зтислого й чітко написанного інформаційного документу часто дублюють час і дату проведення того чи іншого заходу, про який йшлося у ньому.

Стиль викладення інформаціії в прес-релізі не має бути надто формалістським, адже журналісти часто використовують фрази з релізів у створенні власних матеріалів. Тобто, в ідеалі гарний реліз має бути написаний так, як організатори хотіли би, щоби про захід чи проект писала преса!

Існує два вида релізів: ті, що повідомляють про інформ-привід — прес-анонс. Їх надсилають журналістам-новинарям для опрацювання теми у якості новини. Другий вид релізу транслює інформацію про інформ-привід і додатково є запрошенням на прес-конференцію з цього приводу.

Втім, структурно вони мало чим відрізняються. І там, і там слід вказати мету, з якою організатори збирають журналістів, про що йтиметься чи що відбуватиметься, хто учасники дійства чи пресухи, де воно/а станеться, хто організатори.

#mediabaseua #mediabaseua_анонс

#mediabaseua_контент #mediabaseua_smirnova

#britishcouncil 

British Council Ukraine

Лектор і редактор $mirnoV@

Добавить комментарий

Your email address will not be published.

*

5 − два =