Тут мова піде про ще одну прекрасну можливість сучасного світу, яку дарує нам світова інформаційна мережа — краудфандинг. Цей новослів має досить просту трактовку і беззаперечно корисний прикладний сенс. Збір коштів на потреби авторських проектів на електронних спеціалізованих ресурсах Інтернету. Бачите? Все направді просто. Втім, де можна займатися краудфандингом в Україні та як це працює, читайте далі в матеріалі.
Українські стартапери все частіше звертаються до можливостей краудфандингу, завдяки яким в кінцевому результаті реалізовують проекти, які могли би і не вийти в життя за браком спонсорських коштів. Прихильники краудфандингу не шукають спонсорів у прямому сенсі, адже спонсор завжди прагне повернути вкладені кошти, чи то у фізичному вигляді прибутку, чи то у формі масмедійних бонусів. Краудфандери отримують підтримку своїх проектів за їхню користь для суспільства, тобто іншими словами, їм жертвують кошти звичайні люди, однодумці, котрі вбачають потребу в реалізації того чи іншого стартапу.
У якості подяки, так би мовити, «народним спонсорам» автори та реалізатори проекту можуть та часто навіть зобов’язуються вказати імена учасників фінансування, оприлюднивши інформацію про зацікавлених меценатів з народу.
Виходячи з цього, одним з найперших, найвідоміших та наймасштабніших історичних проектів краудфандингу є Ейфелева вежа. Кошти на її будівництво збирали за підпискою, а з чотирьох боків на її парапеті вигравірувані імена людей, що внесли особливий вклад у зведення шедевральної конструкції.
Загалом, краудфандинг сьогодні є феноменом та початком формування нового сегменту фінансового ринку — ринку альтернативного фінансування, можливого завдяки активній ролі соціальних мереж в житті сучасної людини та широкого розповсюдження інформаційно-комунікаційних технологій у нашому побуті. На українських краудфандингових ресурсах вже зареєстровано десятки проектів, які збирають кошти і отримують нове життя.
Найбільш затребуваним краудфандинговим проектом в Україні лишається Kickstarter.
Втім станом на сьогодні не менших обертів набирає ще один проект — Big Idea або «Спільнокошт», який також є краудфандинговою біржею України.
Спільнокошт (сама назва ресурсу відображає його головну ідею та кінцеву мету) – це вклад у розвиток сильного і відкритого суспільства, де будь-хто може зібрати гроші на проект.
— Знайди стартовий капітал для соціального бізнесу, гроші на розробку винаходу, зйомку фільму та інше. Стань співзасновником добрих справ – підтримай коштами кращі проекти, — закликають організатори платформи.
Ще одна платформа краудфандингу Na-Starte надає детальний перелік переваг такого емоційного та відкритого виду народного фінансування. Це і загальний економічний ріст світової біржі краудфандингу, і зацікавленість людей у прямому впливі на якість свого життя. Себто, очевидно, що мотиваційні основи такого явища як краудфандинг, рушійні механізми його розвитку, криються в тенденціях реформування сучасної економічної та суспільної моделі. Тобто, буквально і дослівно, краудфандинг — це і є народне фінансування.
Про детальні умови співпраці з біржами краудфандингу в Україні дивіться за посиланнями вище.
ВАЖЛИВО*
Не плутати з Крауд-маркетингом (crowd marketing) – це свого роду партизанський маркетинг, суть якого полягає в просуванні бренду, товарів і послуг компанії шляхом формування позитивної думки в середовищі потенційних клієнтів. Таким чином, замість прямої реклами стимулювання продажів реалізується за рахунок відгуків та рекомендацій інтернет-користувачів. Є, за свідченнями світових маркетологів, перспективною технологією просування продукції.
$mirnoVa